dinsdag 20 november 2012

DIY Maskertje

Een leuk beauty dagje is super leuk! Het is natuurlijk nog leuker om dan ook je eigen maskertje te maken! Ik wil alle verschillende maskertjes een keer proberen, chocolade, yogurt-honing, banaan, komkommer en nog veel meer. Maar ik heb er nu pas één gedaan. Het was een avocado maskertje.






Hier is het recept voor het maken van het maskertje.

Ingrediënten:
Avocado
honing

Het is handig om eerst een washandje 2 minuten op je hoofd te leggen want dan trekken de poriën meer in.


Snij een zachte avocado door de helft en haal de pit eruit. Haal het zachte eruit en laat de schil over, 



Doe er een eetlepel honing bij. Het ziet er nogal vies uit maar je kan het daarna pureren en dan ziet het er beter uit. Het ruikt als een echt maskertje maar bij mij zaten er nog wel een paar harde stukjes in en dat was heel onhandig. Aan het begin lijkt het heel weinig maar het is meer dan genoeg. Ik had zelfs nog over.



Het maskertje zat wel lekker en het trekt ietsje. Het werd jammer genoeg niet hard. Je moet hem 20 minuten ophouden. Na een poosje wordt ie bruin en dat ziet er nogal onsmakelijk uit. 

Het was opzicht wel een fijn maskertje want me huid werd er lekker zacht van :) maar ik ga het niet nog een keer nemen. Het zag er niet heel lekker uit en aan het begin voelde me huid heel raar.

X-jes Francesca

Heb je zelf wel eens maskertje gedaan?




Geen opmerkingen: